POZOR! Změna křižovatky u Katranu

Ilustrační obrázek do seznamu nebo pro pouták

Na křižovatce u Katranu dávají od středy 25. dubna řidiči přednost jinak. Přibyla značka "Stop! Dej přednost v jízdě!" pro ty, kteří jedou od Divadla kouzel.

Hlavní ulice vede od Zdibské do Mělnické směrem k zahradnictví. Komunikace procházející dolů přes náměstí je nově vedlejší.

"Změna přednosti a radikální zúžení křižovatky u Katranu je první z dopravních opatření, které mají dopravu u v obci zklidnit. Návrh na úpravu křižovatky přinesly před rokem architekti. Finální podoba vyšla od dopravních inženýrů a připomínkovali ji další dopravní odborníci. Je ale jasné, že si všichni řidiči budou na novou křižovatku chvíli zvykat," říká starosta obce Martin Kupka. 

Pro autobusy a nákladní automobily vznikly na hranicích vozovky nájezdová pole z žulové dlažby. Křižovatkou by tak mělo být bezpečné projet, přitom by ale mělo dojít k přirozenému zpomalení průjezdu. Podle zkušeností z jiných obcí a měst vede často jen výrazné zúžení komunikace ke zklidnění a odvedení části dopravy jinam.

"Jde o první krok plánovaných dopravních opatření. Následovat by měly dva zvýšené přechody pro chodce v Mělnické ulici a úprava křižovatky u kapličky. Budeme samozřejmě postupně vyhodnocovat dopad těchto opatření, zda jsou na jedné straně efektivní a na druhé, zda nezpůsobují jiné kopmlikace lidem v samotných Líbeznicích," doplňuje starosta obce. 

Fotogalerie

Komentáře

Chtel bych se predstavitelu obce Libeznic zeptat, zda-li probehlo vyhodnoceni situace, jestli bylo dosazeno planovaneho zklidneni reps. omezeni prujedzu skrz obec? Z meho pohledu se zda, ze pocet prujezdu je na stejne urovni, jebn navic autobusova doprava ma problem krizovatkou projet.

Predem dekuji za odpoved
V.Novak

Vážně se Vám to povedlo. Křižovatka u Katranu je nyní opravdu "luxusní". Na další úpravy se moc "těším". Úplně tím zabijete život v obci. Auta někudy jezdit musí. A budou tudy jezdit pořád i přes jakoukoli Vaši snahu o buzeraci normálních lidí.

Tez souhlasim s přestavbou křižovatky v centru Líbeznic jako i s dalsimi upravami - semafory a zpomalovaci pruhy. Jen tak se odvede doprava na obchvat a jen tak se zrychli rozhodnuti o dobudovani sjezdu a najezdu na D8. Rad bych podekoval a vyjadril podporu.
Radegast

S radostí kvituji současným změnám, který probíhájí v obci na obou bez mála nejdůležitějších křižovatkách v obci. Měl jsem je možnost vyzkoušet změn jak jako chodec, či automobilista, tak i jako cyklista a rozhodně spatřuji víc pozitiv než negativ. Především odbočování ze Zdibské do Mělnické se díky přesunutí vozovky více do středu ulice stalo o poznání bezpečnější pro chodce a přehlednější pro řidiče.
Další změna která mne potešila, je přislíbení přechodu na křižovatce Družstevní x Mělnická, především je dobrá zpráva pro všechny klienty České pošty.
Jediná z plánovaných úprav, která nemůsí zlepšít podmínky pro život v obci je tvorba zpomalovacích pásů / zvýšených přechodů. Automobily budou v rámci decelerace a akcelerace způsobovat další hluk a zvyšovat prašnost. Proto by bylo dle mého míněn bylo vhodnější snížit v obci rychlost a vytvořit po celé délce obce zónu 30 ( při přibližní délce obce 1550 m by se doba průjezdu prodloužila o cca 40 s,a pro většinu rezidentů by se dojezd domu toto úpravou prodloužil o 20 s oproti současné úpravě). Tuto úpravu provedli například v obci Velké Příklepy (P-Z).
V neposlední řadě bych měl námět do dalších čísel obecního zpravodaje na relativně kvalitní možnost dostupnosti hlavního města pomocí kola na kterou by jste mohli upozornit. Z obce se dá na okraj města dá dostat po cestě, která je rovnoběžná Mělnické až do Březiněvse a dostupnost stanice metra Ládví je při rekreačním tempu do 25 minut, což je na úrovni součtu docházkového času a cesty autobusem po této lince.
Kdyby byl zájem tak jsem schopen poskytnout podrobnější informace k trase a a nabídnout i informace o dalších.

S pozdravem Matouš

Libeznice by si mohly ušetřit spouty peněz za tyto dopravní cvičení. Stačí se zamyslet, proč řidiči používají Libeznice jako cestu k dopravě do Prahy a na Mělník.

Problém 1.: křižovatka Bašť x Měšice x obchvat - ve špičce se nedá téměř odbočit od Měšic směrem na D8. Projektant zapomněl na kruhovou nebo jinou mimo úrovňovou křižovatku, která vyřeší průběžné zařazení na hlavní silnici. Aktuální řešení pro řidiče osobáku - jedem přes Líbeznice

Problém 2. :Nájezd na D8 směr Praha - kolona každé ráno ( bez ohledu na současnou rekonstrukci). Přeprojektovat kruhovou křižovatku u D8 a směrem ku Praze dát volný odbočovací pruh bez nutnosti vjíždět na křižovatku.( alespoň). Aktuální řešení pro řidiče osobáku - jedem přes Líbeznice

Radnice by tedy spíš měla zatlačit na vyřešení okolní dopravní situace, než stavět barikády. Každá z výše jmenovaných křižovatek je jen časovaná bomba. Jakýkoliv i malý karambol v budoucnu bude mít za příčinu kolaps dopravy v Líbeznicích

Od samého začátku se snažíme urychlit komplexní rekonstrukci nájezdu na dálnici u Zdib. Naše možnosti jsou ale pochopitelně značně omezené. Státním rozpočtem, věru, nevládneme, ba ani Ministerstvu dopravy. Čekat s rukama v kapsách na finální řešení by znamenalo, že se smíříme s pokračující zátěží místních obyvatel. Úprava křižovatky na náměstí je první z plánovaných kroků, které by měly tranzitní dopravu z obce alespoň z části odvést. Je jasné, že bude trnem v oku těm, kteří byli zvyklí přes Líbeznice jezdit.
K havárii v křižovatce sice dojít může. Významné zúžení ale přirozeným způsobem zpomaluje průjezd i velmi "odvážných" řidičů. Pevně doufáme, že i z hlediska bezpečnosti je tato úprava štastnější než varianta původní s pravidelným výskytem i poměrně vážných střetů.
Martin Kupka

Co se týče křižovatky u Katranu - ta bude po dokončení opravdu pěkná (zvláště, až za takových 10 let vzrostou nové stromy, které se tam nyní vysadí), o tom žádná. To, že obchvat pomohl dostat auta z Líbeznice o tom taky žádná. Je tu jen jeden detail, který je dle mého úsudku přehlížen - oba zmiňované stavby nijak nepomohli obyvatelům v horní části obce, kde je dopravní situace stejná. Poslední úpravy přednosti jsou podle mě dobré, ale pokud například najíždím u hřbitova na Mělnickou směr Praha, tak je to doslova šokující a riskuji - auta jsou rozjetá a nově i na hlavní! Připojuji se k názoru, aby byla nově buď zavedena u kostela hlavní silnice jak byla (což ale asi kvůli stavebním úpravám zřejmě nepůjde, to nevím) a nebo aby byla před touto křižovatkou směrem od Katranu a Prahy značka STOP - to by se panečku doprava zklidnila.
Jako obyvatel horní části obce obchvatu fandím, i když je pro mě prakticky k ničemu a ještě mi způsobil dennodenní trable - viz nájezd od benzinové pumpy směrem do obce - není prakticky za protihlukovou stěnu vidět a ze STOPky se mi několikrát stalo, že jsem byl skoro nabourán.
A pokud chtěla obec, abychom se jako občané k dopravnímu řešení více vyjadřovali, tak proč proboha nebylo vypsáno obecní referendum? To je právě prostředek, jak vznést debatu o problému mezi lid (hlavně, že okolo letiště Vodochody - když tam vždy létaly stíhačky a nikomu to v minulosti nevadilo - je tolik akcí a o rozvoji Líbeznice nic).

Doufám tedy závěrem, že se přijmou nějaká opatření, která opravdu a reálně odkloní auta z horní části obce - v dolní už jich ubylo - nemyslí si zastupitelstvo, že je čas také na druhou polovinu obce? (Abych nebyl nařčen, že kritizuji bez návrhu - zavedl bych na všechny přechody na Mělnické od začátku obce ke Katranu semafory a zmiňovanou křižovatku u hřbitova byl udělal hlavní směrem od Hovorčovic - možná popřemýšlet i tom, zda neudělat stopku na Mělnické před Měšickou, aby od školy mohly autobusy a auta být na hlavní, protože výhled tam taky nestojí za nic). Snad si to někdo přečte a nebudu zde veřejně linčován:)

Jen malá poznámka. Argument lítaly tady stíhačky, nikomu to nevadilo je hloupý a nezákládá se na pravdě. Ve skutečnosti stíhačky vadily, ale dalo se to jakž takž překousnout, protože létaly pouze párkrát do týdne. Dopravní letadla nám nicméně budou létat párkrát do hodiny a proto je proti tomu takový humbuk. Navíc takové letiště není vůbec potřeba.

Osobně mě velmi mile překvapilo vybudování obchvatu smě Zdiby, protože to odkloní kamionovou a osobní dopravu mimo Líbeznice, avšak samozřejmě jen tu, která tímto směrem jede. Jako logickou změnu jsem uvažoval o tom, že křižovatka, o které se zde bavíme, bude upravena, a dojde ke změně k přednosti k jízdě tak, aby se stala z Mělnické ulice hlavní. Nestalo se tak, a navíc došlo k naprosto zvláštní změně. Dle mého názoru, lidé kteří jedou z Mělníka do Prahy a potřebují se napojit rychle na D8 směr ku Praze, budou stále využívat tuto trasu, a bude zde docházet znovu k zácpám, naprosto zbytečně. Ale časem uvidíme. Upřímě řečeno líbeznická "náves" bude ošklivá vždy, protože jediné co je na ni hezké, je kostel Sv. Martina. Příšerný zjev fasády v podobě čmáranice na Divadle kouzel a vedle stojícího autošrotu se nepodaří asi brzy odstranit.

auta od Mělníka nejezdí kolem pumpy do Líbeznic, ale sjedou z obchvatu na dalším sjezdu a zamíří do Líbeznic po Zdibské. A dál vlastně frčí po hlavní. Opravdu skvostné!

Stránky