Pražská ulice

Zda se mi , ze ucta k zeleni je chaba
Dendrolog Vam mnohdy odsouhlasi leccos. Nevim , proc nemohly byt zachovany stare stromy a maji byt nahrazeny novymi . Krome zbytecne vynalozenych penez , to znamena cekat mnoho let , nez zelen bude vzrostla a bude plnit svoji funkci
Ponechat v tak rozsahle plose jen male plochy travniku mi take prijde pomylene - jiste znate civilizovanou cizinu a mnohe priklady , kde zelen prevlada nad betonem, byt by to byla betonova zamkova dlazba. Takovato "zkapacitněná" komunikace bude mj. pravdepodobne slouzit jako objizdna trasa ucpane hlavni silnice a bude svadet ke zvysene rychlosti jako je to jiz nyni v nasi casti pred casem naprosto zbytecne rozsirene ulice K H Machy
Osobne bych poradnou opravu povrchu a upravu okoli povazoval za prinosnejsi
S pozdravem
Miroslav Cacky

Odpověď

Vážený pane inženýre,

málokterá obec byla schopná v posledních letech vysadit tolik stromů, jako Líbeznice. Názor, že je u nás úcta k zeleni chabá, mě osobně mrzí a pokládám jej za nepodložený a nespravedlivý. Vytvořili jsme nové stromořadí lip směrem na Beckov, nové stromořadí od Zdibské k Libagru, vytvořili jsme nový park Na Chrupavce, kde také přibyly nové stromy. Staráme se o vzrostlé stromy na hřbitově a v dalších částech obce. Investujeme do pravidelných zdravotních řezů. Do územního plánu jsme vložili zelený pás, který v letošním roce začneme budovat. O každém ze stromů v Pražské ulici jsme vedli debatu. Některé jsme nechávali stát i po dobu výstavby a rozhodli o pokácení až v okamžiku, kdy nebylo možné udělat nic jiného. Některé z nich měly přitom v existujícím pasportu zeleně nepříznivé hodnocení a neměly z hlediska vlastního zdraví žádnou perspektivu.

V předchozí odpovědi jsem se snažil vysvětlit, proč musela mít rekonstrukce takovou podobu. Dosavadní povrch vozovky neměl prokazatelně žádné podkladní souvrství. Jakákoli oprava povrchu by vydržela jen krátký čas. Byly by to vyhozené peníze. To není věc názoru, ale prostého konstatování faktů a správného odborného postupu. Máme k dispozici celou řadu záběrů, jež dokumentují průběh stavby a jasně ukazují, že bylo nutné v celé délce komunikace především vybudovat kvalitní "kufr". Pro každý z úseků jsme navíc nechali provést hutnící zkoušky, abychom měli jistotu, že do budoucna nedojde k vážným poruchám. Museli jsme respektovat normy a realizovat minimální přípustnou šířku vozovky.

A podnikli jsme, co bylo v našich silách, abychom do budoucna bránili zbytečně nebezpečnému chování řidičů. Všechny křižovatky jsou proto vyvýšené. Tato podoba zpomalovacích prvků se nám už při předchozích projektech osvědčila.

Věřím, že tyto věcné argumenty přijmete.

S pozdravem

Martin Kupka