Autobusy na Holešovice
Plně se připojuji k předchozím, kteří touto cestou vyjádřili nespokojenost s plánovaným zrušením autobusů na Nádraží Holešovice. Sám většinou jezdím na Ládví, ale to hlavně proto, že mám na naše pásmo dobitou opencard, ale není to ono. Když se např. o víkendu potřebuji do Prahy dostat, rozhodně zvolím "holešovický" autobus, který nejen že nejezdí jednou za 2 hodiny, jako 368, ale také si za prvé uchovává jakýsi punc "dálkové" autobusové dopravy a za druhé, je o mnoho rychlejší. Co vás to napadlo? Navíc když máte téměř před volbami...
S úctou
Karel Hlaváček
Odpověď
Vážený pane Hlaváčku,
integrace dopravy je krok správným směrem.
Pozitiva:
- Finanční úspora pro cestující.
- Taktová doprava - ve špičce pojedou autobusy z Líbeznic každých 5 minut.
- Na dopravu bude i ve špičkách lepší spolehnutí - nebude hrozit zpoždění kvůli zácpám v ulici V Holešovičkách.
- Všechny spoje do Prahy budou Starými Ďáblicemi projíždět přímo - bez zajížďky do zastávky Liběchovská.
- Na jeden jízdní doklad bude možné cestovat až do středu Prahy.
- Majitelé předplacených kupónů či opencard budou moci využívat již jen tento doklad.
- Z Prahy budou všechny spoje do Líbeznic odjíždět z jednoho stanoviště.
- Terminál ládví nabízí možnost přestupu na linky metrobusů, na midibus do areálu Nemocnice Na Bulovce, na metro i tramvaj.
- Terminál Ládví je lépe vybaven službami než Nádraží Holešovice.
Negativa:
- Spojení do centra Prahy (stanice metra Muzeum) se prodlouží přibližně o 4 minuty.
- Na Ládví není možný přestup na vlak.
- Spojení do Nemocnice Na Bulovce bude možné jen s přestupem.
Vážený pane Hlaváčku,
mohl bych samozřejmě odkázat na to, že možnost Líbeznic zasáhnout do rozhodnutí Středočeského kraje a Hl. m Prahy byla omezená. Ani v reakci na negativní připomínky tak ale činit nebudu. Integraci dopravy pokládám opravdu za správnou. V Líbeznickém zpravodaji přineseme podrobné informace. Ve středu 4. června od 18. hodin pořádáme pro všechny zájemce veřejnou prezentaci integrované dopravy
Zajistíme dostatek možností, aby se každý mohl s připravovanou novou podobou dopravy podrobně seznámit. Bude samozřejmě také dostatečný prostor pro odezvu. Odsuzovat ale integraci dopravy předem není moudré. Mě osobně například o správnosti tohoto kroku přesvědčil zastávkový jízdní řád, který Líbeznice posouvá ještě blíže k Praze. Nezadá si totiž s vývěskou na pražské tramvajové zastávce.
Velmi pečlivě budu sledovat, jak se nový systém osvědčí. Dopředu bych na něm ale hůl nelámal.
S pozdravem
Martin Kupka